Správa portfólia pohledávek
V současné době je správa pohledávek, naší, nejrozšířenější formou mimosoudního inkasa. Naše společnost má zkušenosti při správě pohledávek z různých oblastí podnikání, především v maloobchodu, službách, marketingu, stavebnictví, nájemních a podnájemních vztazích. Na základě řady poznatků a znalosti problematiky jsme vypracovali interní systém, jehož kvalitu osvědčily dosahované výsledky a spokojenost našich klientů.
Správu pohledávek provádíme na základě mandátní smlouvy a plné moci, za předem dohodnutou odměnu. Takovouto formou lze převzít jak jednotlivé případy, tak i skupinu pohledávek věřitele. Doporučená doba předávání nových případů je 14-28 dní po lhůtě splatnosti. Tuto dobu, mají-li být pohledávky řešeny účinně, doporučujeme dodržet.
Tento princip spolupráce je optimální pro věřitele, kteří mají větší počet smluvních partnerů, opakující se fakturaci a kladou důraz na prevenci a funkční systém předcházení vzniku pohledávek. Zařazením inkasní agentury do procesu kontroly vzniku a vymáhání pohledávek je možno nastavit plně funkční systém, který dokáže výrazně omezit, či eliminovat vznik nevymahatelných pohledávek. Tímto způsobem lze minimalizovat potřebu využití právních služeb, žalob a odpisů nebonitních pohledávek. Lze výrazně snížit rizika plynoucí z úpadku smluvního partnera. V neposlední řadě tento systém nezatěžuje nepříjemnou komunikací vlastní pracovníky věřitele, kteří se mohou soustředit na svoji práci, a při tom všem zůstává zachován odstup od dlužníka a oddělené řešení závazků a pohledávek od ostatních obchodních vazeb.
Správa portfolia pohledávek může být použita pro celé, nebo vybrané portfolio obchodních partnerů – dlužníků.
Správa zajistí optimální využitelnost vlastních finančních prostředků v reálném čase.
Správa portfolia pohledávek probíhá na základě Příkazní smlouvy a Plné moci k zastupování.
Vzhledem k dlouholetým zkušenostem v této oblasti dokážeme individuálně přistupovat k jednotlivým dlužníkům a zohlednit požadavky věřitele na způsob komunikace s jednotlivými subjekty - dlužníky.
V rámci správy portfolia pohledávek může být zajišťováno:
- Mimosoudní inkaso pohledávek
- Včasné a průběžné vymáhání pohledávek
- Telefonický kontakt
- Písemný kontakt – Předžalobní výzvy
- Osobní kontakt
- Sepisování uznání závazku
- Uzavírání splátkových kalendářů
- Projednání dohod o uzavření splátkových kalendářů formou notářského zápisu s doložkou vykonatelnosti. Poplatky za sepsání je snaha přenést na dlužníka.
- Průběžný monitoring subjektů
- Průběžné sledování Insolvenčního rejstříku
- Průběžné sledování obchodního rejstříku, ARES
- Průběžné sledování stavu exekucí (v případě potřeby)
- Prověření majetkových poměrů společnosti i jejich statutárních orgánů a sledování změn v dané oblasti (např. Katastr nemovitostí,…) (v případě potřeby)
- Prověření Black Listu – interního seznamu TiV rizikových subjektů
- Upomínkový servis
- Rozesílání automaticky generovaných upomínek v předem nadefinovaných intervalech
- Upomínky je možno rozesílat v písemné podobě, ve formě e-mailových zpráv, případně sms zprávami
- Reporting
- Reporting 1 x měsíčně o vývoji stavu
- Osobní schůzky, tzv. komise, 1 x měsíčně
Správa portfolia pohledávek přináší:
- Změnu priorit nájemce v úhradách ve prospěch našeho klienta
- Dostatek informací pro věřitele pro rozhodovací procesy - Průběžná informovanost klienta o jeho obchodním partnerovi
- Minimalizace vzniku nevymahatelných pohledávek a jejich odpisů
- Eliminace případů, kdy není pohledávka přihlášena do likvidace či insolvenčního řízení
- Minimalizace nutnosti řešení pohledávek soudní cestou
- Zlepšená komunikace s obchodními partnery - dlužníky